روشهاي نوين ناوبري ماهواره اي مبتني بر كارايي هواپيماها(PBN) در كشور اجرا مي شود

 

مدير كل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري:

 

مديركل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري از اجراي روشهاي نوين ناوبري ماهواره اي(PBN) در فرودگاههاي بين المللي كشور خبرداد و گفت: براساس الزامات ايكائو اين طرح در چهار فرودگاه بين المللي كشور تا پايان سال 2012 لازم الاجراست.

 
به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، سعيد اكبري در گفت و گو با خبرنگار ما به برگزاري نشست مشترك سازمان هواپيمايي كشوري، شركت فرودگاه هاي كشور و شركت هاي هواپيمايي در خصوص راهكار هاي اجراي روشهاي نوين ناوبري ماهواره اي(PBN) مبتني بر قابليت هاي هواپيما اشاره كرد و اظهار داشت: با توجه به موقعيت خاص و استراتژيك ايران در منطقه استفاده از سيستم هاي ناوبري ماهواره اي(PBN) در صنعت هوانوردي لازم و ضروري است.
 
وي افزود: با توجه به الزام ايكائو در خصوص اجراي طرح هاي ورودي و خروجي در پايانه هاي پروازي در 50 درصد فرودگاههاي بين المللي كشور با روشهاي نوين ناوبري تا پايان سال 2012 سازمان هواپيمايي كشور ملزم شد طرح هاي نوين ناوبري ماهواره اي(PBN) در فاز پايانه هاي پروازي و تقرب را اجرا نمايد.
 
مديركل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري هدف از اجراي اين طرح را كاهش وابستگي به تجهيزات زميني ناوبري، كوتاهتر شدن مسيرهاي هوايي، كاهش مصرف سوخت هواپيما و كاهش هزينه هاي شركت هاي هواپيمايي  دانست و گفت: اجراي اين طرح ظرفيت فضاي پايانه هاي پروازي را نيز افزايش خواهد داد.
 
اكبري، اجراي مسير هاي موازي خروجي(Standard Instrument Departure)  SID و ورودي STAR(Standard Terminal Arrival) براساس سنسورهاي ماهواره اي (GNSS)و سنسورهاي زميني D/D/IRU, DVOR/DME,DME/DME را از ديگر مزاياي اين روش برشمرد و افزود: از ديكر قابليت هاي روش نوين ناوبري PBN اجراي مسيرهاي منحني(Curve) در فاز تقرب است كه اين قابليت مشكلات و محدوديت هاي مناطق نظامي و فرودگاههاي كوهستاني را مرتفع مي سازد.
وي در ادامه اظهارداشت: در پايان اين نشست مقرر شد نقشه راه اجراي PBN در ايران در آينده نزديك تهيه و به دفتر منطقه اي ايكائو ارسال گرديده و پس از تاييد در اختيار شركت هاي هواپيمايي قرار خواهد گرفت در اين جلسه مشكلات شركت هاي هواپيمايي در خصوص اخذ مجوزهاي لازم جهت اجراي اين روش ناوبري مورد ارزيابي و بررسي قرار گرفت.
90/12/3

 



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
تاریخ : پنج شنبه 1 اسفند 1390برچسب:سوخت,هوانوردی,سالیانه,مصرف سوخت هوانوردی,خلبانی,
نویسنده : علیرضا فوادیان

 

 

 سالانه بيش از يك ميليارد ليتر سوخت در صنعت هوانوردي مصرف مي شود

سالانه بيش از يك ميليارد ليتر سوخت در صنعت هوانوردي مصرف مي شود اين مطلبي است كه در اولين همايش ملي مديريت سوخت هوانوردي كه با هدف دستيابي به راهكارهاي علمي و عملي حوزه حمل و نقل هوايي، برقراري تعامل علمي بين بخش عمليات شركت‌هاي هواپيمايي و اقتصاد در صنعت هوايي همچنين دستيابي به آموزه‌هاي مديريت سوخت به منظور حفاظت محيط زيست و كاهش هزينه‌هاي تمام شده برگزار شد عنوان گرديد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري در اين همايش عبدالرحيمي رييس دانشكده صنعت هواپيمايي كشور با بيان اين‌كه سالانه حدود يك ميليارد و 95 ميليون ليتر سوخت در صنعت هوانوردي مصرف مي‌شود، بر اهميت به‌كارگيري روش‌هايي براي كاهش مصرف سوخت اشاره و اظهار كرد: بايد كاري كنيم تا اقتصاد رنجور صنعت هوانوردي بهبود يافته و به اقتصادي مطلوب و كارآمد تبديل شود.

 

وي با بيان اين‌كه صنعت هوانوردي در همه ابعاد در حال تغيير و تحول مثبت است گفت: قوانين و مقررات صنعت نيز در حال تغيير است و در اين راستا ارتقاي آگاهي از ضرورت‌هاي اساسي به‌شمار مي‌رود.

 

عبدالرحيمي با تاكيد بر اينكه دانشكده صنعت هوانوردي براي ارتقاي ايمني صنعت هوايي تلاش مي‌كند، افزود: دانشكده سعي دارد از طريق آموزش و پژوهش به توسعه پايدار صنعت كمك كند و در اين راستا به همكاري دست‌اندركاران اين بخش و به ويژه سازمان هواپيمايي كشوري نياز دارد.

 

رييس دانشكده صنعت هواپيمايي كشور در ادامه به مديريت سوخت در صنعت هوانوردي اشاره و اظهار كرد: سهم صنعت هوانوردي نسبت به توليد 30 ميليارد تن CO2(دي اكسيد كربن) دو درصد و معادل 649 ميليون تن است اما بازهم تلاش مي‌شود كه در راستاي كاهش آلودگي هوا اين سهم كاهش يابد.

 

وي با بيان اين‌كه سهم آلودگي زيست محيطي حمل و نقل هوايي نسبت به ساير مدل‌هاي حمل و نقل 12 درصد است، افزود: هواپيماهاي جديد با موتورهاي كارآمد ساخته شدند كه مصرف سوخت و آلودگي آن‌ها بسيار كم است.

 

عبدالرحيمي با بيان اين‌كه قيمت هر بشكه سوخت هواپيما 133 دلار است، گفت:‌ اين امر باعث شده تا سهم 13 درصدي هزينه سوخت در سال 2001 به 32 درصد بالغ شود و 32 ميليارد دلار به هزينه‌هاي سوخت شركت‌هاي هواپيمايي اضافه شود كه اين رقم بسيار قابل توجه است.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه هزينه سوخت نسبت به سال گذشته 13.4 درصد افزايش يافته است، خاطرنشان كرد: روزانه سه الي سه ميليون و 500هزار ليتر مصرف سوخت در صنعت هوانوردي است كه در طول سال رقمي معادل يك ميليارد و 95 ميليون ليتر مي‌شود. اين درحالي است كه اگر بتوانيم با به كار گرفتن تكنيك‌هاي جديد مصرف سوخت را 10 درصد معادل 109 ميليون و 500 هزار ليتر كاهش دهيم آنگاه با در نظر گرفتن قيمت سوخت ليتري 400 تومان حدود 44 ميليارد تومان از محل كاهش مصرف سوخت صرفه‌جويي صورت مي‌گيرد.

 



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
تاریخ : پنج شنبه 3 اسفند 1390برچسب:,
نویسنده : علیرضا فوادیان

نوسازي سامانه كنترل مكالمات پروازي برج مراقبت فرودگاه يزد

 

 اداره كل ارتباطات و ناوبري شركت فرودگاههاي كشور از آغاز عمليات نوسازي سامانه هاي كنترل مكالمات پروازي برج مراقبت و اپروچ فروگاه يزد خبر داد.

 

 

به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري ، اين عمليات شامل نصب و راه اندازي سامانه جديد، برنامه انتقال به سامانه جديد و آغاز بهره برداري و جمع آوري سامانه قبلي است.

 

 

 

بنابر اعلام اداره كل ارتباطات وناوبري، تجهيزات جديد از يك شركت معتبر جهاني خريداري شده و انتظار مي رود عمليات نصب آن تا روزهاي واپسين سال جاري ادامه يابد و پس از آن به بهره برداري برسد.

 

 

اين نوسازي توسط متخصصان اداره كل ارتباطات و ناوبري و همكاري كاركنان الكترونيك فرودگاه يزد انجام مي شود كه صرفه جويي قابل ملاحظه اي را در بر خواهد داشت.
 

1390/12/3 چهارشنبه


 

 



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->

ورود اولين هواپيماي پهن پيكر به فرودگاه بيرجند

به دنبال بهره برداري آزمايشي از سايت جديد فرودگاه خراسان جنوبي يك فروند هواپيماي ايرباس 300 متعلق به شركت هواپيماي جمهوري اسلامي ايران (هما) در اين فرودگاه به زمين نشست

 

به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري ، اين پرواز مي تواند نقطه ي عطفي براي آغاز پذيرش هواپيماهاي پهن پيكر و انجام پروازهاي حج و ديگر مقاصد در داخل وخارج كشور و همچنين استفاده از زيرساخت هاي ايجاد شده در فرودگاه خراسان جنوبي باشد.

در اين حال عيدي زاده مدير فرودگاه خراسان جنوبي اعلام كرد: براي تغيير سايت و اجراي چندطرح شامل ترمينال و محوطه سازي بيش از 170 ميليارد ريال هزينه شده است. به گفته عيدي زاده براي اجراي طرح مربوط به سايت جديد همچنين بيش از 36 هزار متر مربع محوطه سازي صورت گرفته است. 

 

 

90/12/3

 



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 صفحه بعد
مرجع هوانوردی ایران و جهان. امید وارم توانسته باشم به شما کمک کنم. با ارسال نظر جهت بهتر شدن وبلاگ به من کمک کنید.

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرجع هوانوردی و هوافضای ایران و جهان و آدرس airplane.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




Alternative content


قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید